TÜRKÇE-FEN-SANAT ETKİNLİĞİ

Gizem Altuncevahir

 PANDAMIN BAMBUSU 

YAŞ GRUBU: 4-5 YAŞ


ÖĞRENME SÜRECİ  

·         Öğretmen elinde bir panda görseliyle sınıfa girer. Çocuklara elindeki hayvanın ne olduğunu sorup tahminleri alır. Pandalar hakkında ne bildiklerini sorar. “Ne yerler, nerede yaşarlar, renkleri nasıldır, ne kadar büyüklerdir?”

·         Daha sonra çocuklara pandaları anlatan bir video izletilir.

https://www.youtube.com/watch?v=FNmv8apvfrg

·         Öğretmen, “Çocuklar biliyor musunuz? Benim de bir panda arkadaşım var. Bana bir gün çocuğuyla ilgili bir hikâye anlattı. Sizinle bu hikâyeyi paylaşmak istiyorum,” diyerek bir ‘Panda Çok Acıktı’ adlı hikâyeyi okur. Eğer isterse hikâyeyi Youtube’dan da açabilir.  https://www.youtube.com/watch?v=o6wSiQreEAM

·         Hikâye sonrasında çocuklara sorular sorar.

“Panda neden dışarı çıktı? Ne yemek istiyordu? Tavşan, gergedan hangi yemeği uzattı? Panda neden diğer hayvanların uzattığı yemekleri yemek istemedi?” diye sorular sorar.

·         “Pandanın üzerinde hangi renkler var? Bu renkler birleşirse hangi renk ortaya çıkar?” sorularıyla çocuklardan fikirler alınır. “Tamam o zaman deneyelim bakalım hangi renk çıkacak?” diye sorulur ve bir deney yapılır. Üç tane cam bardak masaya konulur. Sağ ve soldaki bardaklara su konulur. Birinin içine beyaz, birine siyah renk konulur. Uzun bir peçetenin bir ucu siyah bardağa, diğer ucu beyaz bardağa, ortası boştaki bardağa sarkıtılır. Biraz beklenir ve gri renk akması gözlemlenir. Çocuklarla hangi renkleri koydukları ve sonucunda hangi renge ulaşıldığı hakkında konuşulur.




·         “Bizim de birer pandamız olsa çok güzel olurdu. Aslında yapabiliriz,” diyerek çocuklara kafa, kulak, kollar ve gövde gibi parçalarının ayrı ayrı olduğu panda kâğıtları dağıtır. Çocuklardan bu parçaları kesmesi ve daha sonra uygun yerlere yapıştırmasını ister. Ardından yeşil kâğıtları yuvarlayarak bambular oluşturur. Çocuklardan bambuları yaptıkları pandaların ellerinin arasına yapıştırmalarını ister. Yapılan çalışmalar panoya asılarak sergilenir.



 

DEĞERLENDİRME  

Betimleyici Sorular: 

·         Hangi hikâyeyi okuduk?

·         Deneyde neler yaptık?

Duyuşsal Sorular: 

·         Pandanın yerinde olsaydınız ne yapardınız?

Kazanıma Yönelik Sorular: 

·         Hangi renkle hangi rengin birleşiminden gri oluşur?

Yaşamla İlişkilendirme Soruları:

·         Hayvanat bahçesinde daha önce panda görmüş müydünüz?

·         Çevrenizde gri renkte neler var?

 

AİLE KATILIMI  

·                     Ailelerden evdeki oyuncakları renklerine göre gruplandırmaları istenebilir.

 

UYARLAMA  

·                     Sınıfta dikkat eksikliği olan bir çocuk varsa; etkinlikler başlamadan önce enerjisini atabileceği etkinlikler yaptırılabilir. En az uyaranın olduğu bir konumda etkinlik sürdürülebilir.

 

ÖNERİLENLER 

·                     Hikâye okunduktan sonra drama ile canlandırma yapılarak çocukların aktif katılımı sağlanabilir. 

 


#RenkleriÖğreniyorum #BütünleştirilmişEtkinlik #Preschool #Okulöncesieğitim

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)