PANDAMIN BAMBUSU
YAŞ GRUBU: 4-5 YAŞ
ÖĞRENME
SÜRECİ
·
Öğretmen elinde bir panda görseliyle sınıfa
girer. Çocuklara elindeki hayvanın ne olduğunu sorup tahminleri alır. Pandalar
hakkında ne bildiklerini sorar. “Ne yerler, nerede yaşarlar, renkleri nasıldır,
ne kadar büyüklerdir?”
·
Daha sonra çocuklara pandaları anlatan bir video
izletilir.
https://www.youtube.com/watch?v=FNmv8apvfrg
·
Öğretmen, “Çocuklar biliyor musunuz? Benim de
bir panda arkadaşım var. Bana bir gün çocuğuyla ilgili bir hikâye anlattı.
Sizinle bu hikâyeyi paylaşmak istiyorum,” diyerek bir ‘Panda Çok Acıktı’ adlı
hikâyeyi okur. Eğer isterse hikâyeyi Youtube’dan da açabilir. https://www.youtube.com/watch?v=o6wSiQreEAM
·
Hikâye sonrasında çocuklara sorular sorar.
“Panda neden dışarı çıktı? Ne yemek
istiyordu? Tavşan, gergedan hangi yemeği uzattı? Panda neden diğer hayvanların
uzattığı yemekleri yemek istemedi?” diye sorular sorar.
·
“Pandanın üzerinde hangi renkler var? Bu renkler
birleşirse hangi renk ortaya çıkar?” sorularıyla çocuklardan fikirler alınır.
“Tamam o zaman deneyelim bakalım hangi renk çıkacak?” diye sorulur ve bir deney
yapılır. Üç tane cam bardak masaya konulur. Sağ ve soldaki bardaklara su
konulur. Birinin içine beyaz, birine siyah renk konulur. Uzun bir peçetenin bir
ucu siyah bardağa, diğer ucu beyaz bardağa, ortası boştaki bardağa sarkıtılır.
Biraz beklenir ve gri renk akması gözlemlenir. Çocuklarla hangi renkleri
koydukları ve sonucunda hangi renge ulaşıldığı hakkında konuşulur.
·
“Bizim de birer pandamız olsa çok güzel olurdu.
Aslında yapabiliriz,” diyerek çocuklara kafa, kulak, kollar ve gövde gibi
parçalarının ayrı ayrı olduğu panda kâğıtları dağıtır. Çocuklardan bu parçaları
kesmesi ve daha sonra uygun yerlere yapıştırmasını ister. Ardından yeşil
kâğıtları yuvarlayarak bambular oluşturur. Çocuklardan bambuları yaptıkları
pandaların ellerinin arasına yapıştırmalarını ister. Yapılan çalışmalar panoya
asılarak sergilenir.
DEĞERLENDİRME
Betimleyici Sorular:
·
Hangi hikâyeyi
okuduk?
·
Deneyde neler yaptık?
Duyuşsal Sorular:
·
Pandanın yerinde olsaydınız ne yapardınız?
Kazanıma Yönelik Sorular:
·
Hangi renkle hangi rengin birleşiminden gri
oluşur?
Yaşamla İlişkilendirme Soruları:
·
Hayvanat
bahçesinde daha önce panda görmüş müydünüz?
·
Çevrenizde gri renkte
neler var?
AİLE
KATILIMI
·
Ailelerden evdeki
oyuncakları renklerine göre gruplandırmaları istenebilir.
UYARLAMA
·
Sınıfta
dikkat eksikliği olan bir çocuk varsa; etkinlikler başlamadan önce
enerjisini atabileceği etkinlikler yaptırılabilir. En az uyaranın olduğu bir
konumda etkinlik sürdürülebilir.
ÖNERİLENLER
·
Hikâye okunduktan
sonra drama ile canlandırma yapılarak çocukların aktif katılımı sağlanabilir.