KAÇ TANE ELMAM VAR?
YAŞ GRUBU: 48 Ay
KAZANIM VE GÖSTERGELER
Bilişsel Gelişim
K1: Nesneye dikkatini verir. (Dikkat edilmesi gereken nesneye odaklanır.)
K4: Nesneleri sayar. (İleriye doğru birer birer ritmik sayar. Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.)
K9: Nesneleri özelliklerine göre sıralar. (Nesneleri miktarlarına göre sıralar.)
Dil Gelişimi
K7: Dinlediklerinin anlamını kavrar. (Dinledikleri hakkında yorum yapar.)
Motor Gelişim
K1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Belli bir yüksekliğe zıplar. Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler.)
MATERYALLER: Yeşil, kırmızı ve siyah keçe, makas, yapıştırıcı, mukavva karton, yeşil karton, kalem.
ÖĞRENME SÜRECİ
1. Öğretmen, sınıfa girer. "Çocuklar, en sevdiğiniz meyve hangisi?" diye sorar. Çocukların yanıtlarını alır ve "Elma." diyen bir çocuk olmazsa "Elma sevenler kimler? Elleri göreliim!" diyerek çocukları canlandırmaya çalışır. Dönütler veridikten sonra Biliyorsunuz ki, sarı, yeşil ve kırmızı olmak üzere üç çeşit elma var. Siz hangi renk elmayı daha çok seviyorsunuz?" der. "Kırmızı" yanıtını alana kadar çocuklardan cevap almaya devam eder.
2. Çocuklardan yanıt alan öğretmen, "Biliyor musunuz? Kırmızı elmayı çok seven birisi daha varmış. Bir sürü elma arkadaşı varmış. Başından neler geçmiş neler! Öğrenmek ister misiniz?" der ve çocukları heveslendirir. Daha sonra Kırmızı Yanak ve Huysuz Elma Masalı'nı okumaya başlar. Masal bitince çocuklardan masal hakkında yorumlarını alır.
3. "Biz de ağaçtan elmaları toplayalım mı? Ne dersiniz?" diye sorarak çocukların tepkilerini ölçer. Daha önceden hazırladığı ağacı ve 10 tane elmayı çocuklara gösterir. "Aaaa! Çocuklar, ağacımızın elmaları dökülmüş. Elmaları yerine ekleyelim hadi!" der ve matematik etkinliğine başlanır.
4. Öğretmen önceden hazırladığı 10 tane sayıyı çıkarır. Çocuklar, ağaca öğretmenin koyduğu sayı kadar elma koyarlar. Her zaman 10 olmak zorunda değildir. Bazen 3, 7, 5...
5. En son olarak 10 tane elma ağaçta bırakılır. Öğretmen, "Aferin hepinize, ağacımız artık çok mutlu. Çünkü sağlıklı mı sağlıklı, yararlı mı yararlı bir sürü elması oldu."
6. "Hadi şimdi de toplayalım ama bu ağaçtan değil, ağacımız daha çook küçük. Bakın tam tepemizde kocamaaan bir ağaç var. Gördünüz mü?" der ve yukarıya elma topluyormuşçasına zıplar.
7. Hazırlamış olduğu 10 tane rakamı yere sırasıyla ve belirli mesafelerle dizer. "Aaahh, bakın ağacın kuralı varmış. Bu kurallara göre elma toplamalıyız. Yerde gördüğümüz sayı kadar zıplayıp elma toplayacağız." komutuyla oyunu başlatır.
8. Çocuklar, yerde gördükleri sayı kadar yukarı zıplarlar. Hareket etkinliği çocukların durumuna göre istenilen sırayla yaptırılabilir.
DEĞERLENDİRME
1. Bugün etkinliğimizde neler yaptık?
2. Hikâyede Kırmızı Yanak'ın yerinde siz olsaydınız ne hissederdiniz?
3. Ağaçta kaç tane elma vardı? Tekrar sayar mısınız?
4. Çevrenizde elma ağacı var mı? Varsa hiç ağaçtan elma topladınız mı veya toplayanı gördünüz mü?
AİLE KATILIMI
Aileye bir kart gönderilerek etkinlik hakkında bilgi verilir. Çocukla beraber https://www.youtube.com/watch?v=J-6K1oTjq7I animasyonunun izlenmesi istenir.
DEĞERLENDİRME
1. Bugün etkinliğimizde neler yaptık?
2. Hikâyede Kırmızı Yanak'ın yerinde siz olsaydınız ne hissederdiniz?
3. Ağaçta kaç tane elma vardı? Tekrar sayar mısınız?
4. Çevrenizde elma ağacı var mı? Varsa hiç ağaçtan elma topladınız mı veya toplayanı gördünüz mü?
AİLE KATILIMI
Aileye bir kart gönderilerek etkinlik hakkında bilgi verilir. Çocukla beraber https://www.youtube.com/watch?v=J-6K1oTjq7I animasyonunun izlenmesi istenir.
#Okul Öncesi Eğitimi #Okul Öncesinde Sayılar #Sayı Öğretimi #48ay #Sayı Kavramı #Etkinlik Planları #Matematik Etkinliği